Otwarte drzwi do wiedzy, przystań dla wyobraźni i skarbnica niezliczonych historii – biblioteka. Ale jak sprawić, żeby więcej osób dowiedziało się o jej niezwykłych zaletach? Odpowiedzią jest skuteczna promocja. Działania w mediach społecznościowych, spotkania autorskie czy konkursy czytelnicze są niezastąpione, jednak nie można zapomnieć o potędze gadżetów reklamowych. W naszym poradniku podpowiemy, jak za pomocą tych upominków przypomnieć światu, że warto odwiedzać magiczny świat literatury ukryty za bibliotecznymi drzwiami.

Jakie są sposoby promocji bibliotek?

Promocja to jedno z podstawowych, a zarazem trudniejszych zadań, z jakimi przychodzi się mierzyć bibliotekom. Zdobywanie nowych czytelników i budowanie trwałych relacji z lokalną społecznością nie jest takie proste. Na szczęście istnieje wiele skutecznych sposobów na promowanie biblioteki, które mogą przyciągnąć uwagę i zainteresowanie mieszkańców.

Promocja czytelnictwa i bibliotek to przede wszystkim organizowanie spotkań autorskich, warsztatów czy konkursów na najlepsze recenzje książek. To świetne sposoby na aktywizację starych oraz nowych użytkowników bibliotek. Warto także wykorzystać media społecznościowe, regularnie tworząc atrakcyjne posty czy informując o nowościach i wydarzeniach. Ważna jest bezpośrednia interakcja z czytelnikami – można zachęć ich do wystawiania opinii, pytać o preferencje czytelnicze i angażować w tworzenie wydarzeń.

Skutecznym sposobem na promocję biblioteki są także gadżety reklamowe. Te drobne upominki towarzyszą osobom obdarowanym codziennie i budują pozytywne skojarzenia z instytucją, która je rozdała. Rozdając zakładki do książek, torby czy notesy z logo biblioteki zapiszesz się w pamięci czytelników, a przy okazji podarujesz im coś praktycznego. Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest kreatywność i dostosowanie strategii marketingowej do potrzeb i gustów czytelników – obecnych i potencjalnych.

Jak promować bibliotekę za pomocą gadżetów reklamowych?

Odpowiednio dobrany zestaw gadżetów reklamowych można bardzo łatwo włączyć w promocję biblioteki. Wybierając gadżety, warto pamiętać, by były one przydatne i pasowały do wybranej grupy docelowej. Warto podążać z duchem czasu i postawić na produkty ekologiczne. Pokaż, że bibliotekarze nie siedzą tylko z nosem w książkach i rozumieją bieżące problemy, które są ważne dla społeczeństwa.

Na rynku dostępnych jest mnóstwo gadżetów, które można by wykorzystać do promocji biblioteki, jednak łatwo się w tym pogubić. Przygotowaliśmy zestawienie produktów, które naszym zdaniem najlepiej sprawdzą się do tego zadania. Oto nasze propozycje.

Długopisy papierowe

Proste, ale skuteczne narzędzia promocyjne. Wręczając ekologiczny długopis papierowy TIKO z logo biblioteki nie tylko robisz coś miłego dla czytelników, lecz także pokazujesz im, że troska o środowisko jest ważna dla Twojej instytucji, co przyczynia się do wzrostu jej popularności. Więcej na temat ekologicznych gadżetów znajdziesz w artykule: Eko gadżety firmowe – mądrze reklamuj swoją markę.

Dlugopis-papierowy-TIKO

Bawełniane torby i worki

To kolejna ekologiczna propozycja, która naszym zdaniem podbije serca czytelników. Produkty wykonane z bawełny nie tylko prezentują się lepiej, niż ich poliestrowe zamienniki, lecz także są bardziej przyjazne dla środowiska. Bawełnianą torbę na zakupy można zabierać ze sobą do sklepu, ale też nosić w niej sterty wypożyczonych książek, co czyni ją niezastąpionym towarzyszem na co dzień. Odpowiednio wybrana grafika czy chwytliwy slogan w połączeniu z logo biblioteki umieszczonym na takiej torbie mogą być nie tylko reklamą, lecz także przestrzenią do przekazywania ważnych wartości, np. związanych z czytaniem lub ekologią.

Torba-bawelniana-na-zakupy

Z kolei bawełniany worek ze sznurkiem czytelnicy mogą zabrać ze sobą do szkoły, na trening czy na plażę. Dzięki temu logo biblioteki będzie często pojawiać się w miejscach publicznych, a rozpoznawalność instytucji będzie stale rosła. Podobnie jak w przypadku toreb, na workach można umieszczać duże nadruki, które będą wyróżniać się w gąszczu reklam otaczających nas z każdej strony.

Bawelniany-worek-ze-sznurkiem

Zestawy do notatek z karteczkami samoprzylepnymi

Niejeden miłośnik książek ma na sumieniu zaginanie rogów stron lub robienie notatek na marginesach, choć żaden się do tego nie przyzna. Dlaczego więc nie połączyć akcji promocyjnej z rozwiązaniem tej bibliotecznej zmory? Zestaw do notatek z karteczkami samoprzylepnymi to jednocześnie zakładka i linijka, a dołączone do niego karteczki samoprzylepne idealnie sprawdzą się do robienia drobnych notatek. Czy można wymarzyć sobie lepszy sposób na promocję biblioteki?

Zestaw-do-notatek z-karteczkami-samoprzylepnymi

Notesy

To wyjątkowy gadżet dla miłośników pisania i zapisywania swoich spostrzeżeń, a takich wśród fanów książek nie brakuje. Notes VITAL A5 z logo biblioteki będzie nieustannie przypominał czytelnikowi o miejscu, w który może zaspokajać swój głód wiedzy. Możesz pomyśleć też o skompletowaniu całego zestawu upominkowego złożonego z notesu, długopisu i zestawu do notatek.

Notes-VITAL-A5

Kubki termiczne

Wymarzone gadżety dla wielbicieli kawy lub herbaty. Idealnie sprawdzą się w domu, codziennej drodze do pracy lub w podróży. Kubek termiczny Czarny Mat z logo biblioteki to nie tylko praktyczny upominek, lecz także przedmiot, który będzie towarzyszył czytelnikom w codziennych chwilach relaksu.

Kubek-termiczny-Czarny-Mat-440-ml

Jak rozdawać upominki reklamowe, aby skutecznie promować bibliotekę?

Być może zastanawiasz się, jak rozdawać reklamowe upominki? To proste! Możesz oczywiście rozstawić je w bibliotece i rozdawać czytelnikom, gdy przyjdą wypożyczać książki. Oprócz tego warto rozdawać je podczas różnych wydarzeń kulturalnych czy spotkań z czytelnikami. Dobrym pomysłem jest też wręczanie gadżetów w ramach nagród w organizowanych przez bibliotekę konkursach. Każdy sposób będzie skuteczny, jeżeli dobrze go przemyślisz i wykażesz się kreatywnością. Jeśli chcesz zobaczyć więcej pomysłów na gadżety reklamowe, polecamy zapoznać się z artykułem “Najpopularniejsze gadżety reklamowe, które nie wyjdą z mody“.