Szukasz metody znakowania produktów, która będzie precyzyjna i trwała? Duże możliwości stwarza w tym obszarze tampodruk. To jedna z najpopularniejszych technik szeroko wykorzystywana np. w branży reklamowej. Trudno wyobrazić sobie lepszy sposób na solidny nadruk niż ten, który mamy przyjemność Ci zaprezentować!

Co to jest tampodruk?

Żeby wykonać tampodruk, potrzebna jest metalowa matryca w konkretnym kształcie. Jest ona wypełniania specjalną farbą, a odcisk z niej robiony jest przy pomocy silikonowego tamponu. Po stemplowaniu produkt przenoszony jest na podajnik, który odpowiada za osuszenie i utrwalenie nadruku.

Proces znakowania

Ta technika znakowania cieszy się dużą popularnością. Głównie ze względu na swoją trwałość oraz szybkość nanoszenia farby, ale nie tylko. Pozwala bardzo dokładnie odzwierciedlać kształty, kolory, kontury nawet w niewielkich rozmiarach. To dlatego metoda jest chętnie wybierana np. w branży reklamowej czy biznesowej w Warszawie i innych miastach.

Masz swój pomysł? A może potrzebny Ci projekt? Wszystkim się zajmiemy!

Jakie produkty najczęściej znakuje się metodą tampodruku?

Przy pomocy tej techniki można wykonywać niemal wszystkie gadżety reklamowe – długopisy, breloki, pendrive. Warunkiem jest, aby powierzchnia była płaska, ponieważ każda krzywizna może zniekształcić nadruk. Nasi specjaliści zawsze oceniają, czy dany produkt nadaje się do obróbki tą metodą znakowania. W razie wątpliwości zaproponują inną – równie efektywną i trwałą.

Zalety tampodruku

Do najważniejszych zalet tampodruku należy fakt, że znakowanie tą metodą jest szybkie, dokładne i stosunkowo niedrogie. Farba nanoszona jest na plastik, drewno, metal oraz inne powierzchnie płaskie. Oznacza to, że niemal każdy mniejszy gadżet firmowy może być znakowany z jej wykorzystaniem. Pozwala na kolorowe nadruki, jednak ilość odcieni jest ograniczona, o czym wspominamy poniżej.

Wady tampodruku

Trudno wskazać wady, jakie ma ta metoda znakowania. Raczej nie jest opłacalna w przypadku mniejszych ilości. Większe zamówienia na gadżety firmowe zazwyczaj oznaczają znaczne ograniczenie kosztów produkcji.

Ograniczenia związane z tą metodą znakowania

Pewnym ograniczeniem jest fakt, że może odbywać się tylko na płaskich powierzchniach, z wykorzystaniem 4 kolorów z palety barw. Zazwyczaj wielkość nadruku nie przekracza 7 cm. W razie chęci złożenia zamówienia na gadżet, zachęcamy do kontaktu. Ocenimy, jaka technika znakowania będzie najlepsza, dopasujemy odpowiednie płytki wzorcowe i matryce, aby druk wklęsły był solidny i precyzyjnie oddawał Twoje założenia. Serdecznie zapraszamy!