Zielony marketing przestaje kojarzyć się wyłącznie z chwilowym trendem. Coraz więcej przedsiębiorców zaczyna promować swoją firmę w duchu ekologii na rzecz ochrony środowiska. Właściciele zarówno małych, jak i dużych firm wiedzą, że ekologiczne postawy oddziałują na otoczenie i... odpowiadają na potrzeby klientów. Dlaczego warto i jak ekologicznie promować swoją firmę? Podpowiadamy w dzisiejszym artykule.

Dlaczego warto postawić na eko marketing?

Eko marketing to rodzaj marketingu skupiający się na ochronie środowiska, a także propagowaniu zachowań zgodnych z ideą zero czy less waste. Na czym polega w praktyce? Między innymi na ograniczeniu emisji szkodliwych substancji (siarka, tlenki węgla, pyły), angażowaniu się w ekologiczne akcje społeczne, promowaniu usług czy produktów w sposób nieszkodliwy dla środowiska. Dlaczego warto zdecydować się na ekologiczne rozwiązania podczas kampanii marketingowej? Zalet jest więcej niż wad.
  1. Realnie przyczynisz się do ochrony środowiska. Eko marketing pozwala również na osiągnięcie oszczędności finansowych poprzez redukcję kosztów związanych z produkcją czy transportem.
  2. Twoja firma zapadnie w pamięć jako jedna z tych, którym nie jest obojętny los planety. Obecnie rośnie świadomość dotycząca ochrony środowiska, a konsumenci coraz chętniej wybierają produkty i usługi, które przyczyniają się do ochrony środowiska.
  3. Zyskasz zaufanie klientów, dzięki czemu chętniej będą do Ciebie wracać. Klienci i konsumenci coraz częściej przywiązują wagę do tego, jakie wartości reprezentują firmy, z którymi współpracują i jakie działania podejmują one na rzecz środowiska.
  4. Zwiększysz świadomość dotyczącą ekologii i uwiarygodnisz priorytety firmy. Ponadto eko marketing może przyczynić się do poprawy wizerunku firmy.
  5. Przyciągniesz nowych klientów dzięki minimalistycznej, naturalnej reklamie. Dzięki eko marketingowi Twoja firma zyska pozytywny wizerunek w oczach klientów.

Pomysł na promocję firmy w duchu eko marketingu

W jaki sposób możesz zacząć stosować eko marketing? Wbrew pozorom nie wymaga to drastycznych zmian w firmie. Pierwsze kroki ku promowaniu marki w duchu ekologii możesz postawić już na pierwszym targu branżowym. Pokaż klientom, że nowoczesne technologie nie muszą się wykluczać z naturą. Zamiast drukowanych ulotek zacznij wykorzystywać kanały digitalowe lub zwróć się do ekologicznych mediów i partnerów. Zwróć również uwagę na opakowania i etykiety. Staraj się ograniczać ilość plastiku, stosuj biodegradowalne opakowania i opcjonalnie udostępniaj klientom opcję bezpłatnego recyklingu. Zainteresuj również swoją grupę docelową ekologicznymi gadżetami reklamowymi, a dzięki temu zyskasz w ich oczach jako nowoczesna firma, której nie jest obojętny los planety. Poniżej zestawiliśmy produkty ekologiczne, na których możesz nadrukować logo firmy i dzięki nim skutecznie zaistnieć w świadomości klientów jako firma godna zaufania. Do promocji wybierz te, które najlepiej odpowiadają wartościom firmy. Pamiętaj też o tym, że za promocją muszą iść działania! Zadbaj więc o to, aby eko marketing obowiązywał również wewnątrz firmy.

Gadżety reklamowe przyjazne środowisku

W naszym zestawieniu znalazły się zarówno droższe i trwalsze produkty ekologiczne, jak i te tańsze, lecz wciąż popularne i chętnie wykorzystywane do promocji firmy. Podczas wyboru gadżetów reklamowych pomyśl nad ich zastosowaniem. Droższe lepiej sprawdzą się jako nagroda w konkursie – nie nadwyrężą firmowego budżetu, a skutecznie zaangażują klientów w działania marki. Tańsze natomiast skutecznie dotrą do większego grona odbiorców, np. na targach czy wydarzeniu branżowym.

Eko zasilacz telefonu

O nowoczesnych kabelkach Octopus Eco pisaliśmy w ostatnim artykule pt. Designerskie gadżety reklamowe, które sprzyjają środowisku. Ich innowacyjność polega na połączeniu technologii z naturalnymi, biodegradowalnymi materiałami, a także odpowiadaniu na obecne potrzeby konsumentów. Adapter Octopus Eco wyróżnia się różnymi wyjściami (USB, USB-C, micro-USB i Lightning), dzięki czemu nawet posiadacze najnowszych Macbooków bez wejścia USB będą mogli z niego korzystać!

Notatnik z nasionami

Organizujesz warsztaty lub prelekcje? Zareklamuj się w oryginalny sposób. Zamiast tradycyjnych, papierowych notesów, podaruj uczestnikom notatnik z nasionami petunii. Podczas wydarzenia będą mogli spisać najważniejsze informacje, a po powrocie do domu... zutylizować notatnik i posadzić kwiat. Okładka notesu zawiera w sobie nasiona, ale nie są one dołączone w osobnym opakowaniu. Żeby posadzić petunię, wystarczy oderwać okładkę i zasypać ją torfem w doniczce, podlać i postawić na parapecie. Przyznaj, że z taką reklamą się jeszcze nie spotkałeś. Twoi potencjalni klienci na pewno też!

Bezprzewodowa ładowarka bambusowa

Bambusowa ładowarka bezprzewodowa 5W to produkt coraz popularniejszy wśród osób, które chcą być na bieżąco z nowinkami technologicznymi, a jednocześnie dbają o środowisko. Bambus jest materiałem naturalnym, pochodzącym z odnawialnych źródeł, co oznacza, że jego produkcja nie wprowadza do środowiska szkodliwych substancji. Dodatkowo bambus jest bardzo trwały i odporny na działanie czynników zewnętrznych, a to z kolei oznacza, że ładowarka będzie służyć przez długi czas. Łączenie tych dwóch rozwiązań w jednym produkcie to doskonały sposób na połączenie funkcjonalności z ekologią.

Reklamowy pendrive z naturalnego korka

Pamięć USB Porto 16 GB, podobnie jak ładowarka bambusowa, łączy w sobie funkcjonalność i ekologię. Jego obudowa została wykonana z naturalnego korka, który po zużyciu można poddać recyklingowi. Co więcej, to świetny gadżet reklamowy dla firm z mniejszym budżetem promocyjnym. Jego cena jest niewielka, co jest kolejnym dowodem na to, że zielony marketing po prostu się opłaca! Sprawdź tutaj, na jakich wydarzeniach warto rozdawać pendrive'y reklamowe.

Torby z naturalnych materiałów

Ostatni ekologiczny gadżet reklamowy jest najtańszy w porównaniu z poprzednikami. Jednocześnie jest najbardziej uniwersalny – trafi do każdej grupy docelowej i może posłużyć klientom przez długi czas. Torba z bawełny organicznej B'RIGHT na czas trwającego eventu przechowa mniejsze gadżety reklamowe i tym samym odciąży uczestników z nadbagażu w osobistej torbie. A jeśli zadbasz o chwytliwy slogan i atrakcyjny design, możesz mieć pewność, że torba z logo Twojej firmy będzie chętnie wykorzystywana na co dzień. Szukasz więcej inspiracji? Odwiedź caprea.com.pl i sprawdź naszą ofertę eko gadżetów reklamowych! Szczególnie zachęcamy do przejrzenia zakładki „Ekologia”, w której znajdują się produkty łączące innowację i ideę less waste.