Kubki to najpopularniejsze gadżety reklamowe, zaraz po smyczach i długopisach. Dlaczego tak chętnie rozdajemy je klientom? Przede wszystkim dlatego, że są praktyczne, estetyczne i można je personalizować. Jak to zrobić, żeby dać się zapamiętać?
W jaki sposób personalizować kubki reklamowe?
Wchodzisz do kawiarni i zamawiasz swoją ulubioną kawę, a barista prosi Cię o Twoje imię. Zaraz po tym pisze je na kubku i wręcza Ci napój. Teraz jest to Twoje, spersonalizowane zamówienie! Nagle okazuje się, że po wypiciu kawy jakoś trudniej Ci wyrzucić kubek z Twoim imieniem... Żeby wiedzieć, jak trafnie personalizować kubki reklamowe, najpierw musisz poznać swoją grupę docelową. Dokładnie tak samo, jak robi to za każdym razem barista. Przecież każdy klient jest inny! Jeśli jeszcze nie zbadałeś swojej grupy docelowej, zdecydowanie warto to zrobić. Im lepiej będziesz znać upodobania swoich klientów, tym lepiej spersonalizujesz reklamę. W naszym ostatnim artykule o skuteczności gadżetów reklamowych opisaliśmy ogólne grupy docelowe ze względu na wiek. Przeczytaj go, jeśli swoją reklamę celujesz np. do seniorów bądź dzieci. Dziś natomiast skupimy się na kubkach reklamowych i tym, w jaki sposób możesz zwiększyć ich wartość.Kubki reklamowe z własnym nadrukiem – metody znakowania
Jak wspomnieliśmy, skuteczna reklama opiera się na personalizacji. Nie można jednak zapominać o tym, kto za nią stoi, czyli Twoja firma. Kubki z nadrukiem i firmowym logo łączą dwa aspekty. Możesz nadrukować na nich logo i motto czy slogan – w taki sposób, który pomoże Ci nawiązać więź z odbiorcą, czyli oddziałujący na niego, zapadający w pamięć. Co ważne, każdy nadruk musi być trwały. A zapewniają to różne metody znakowania, które przedstawiamy poniżej.- Druk bezpośredni – odporny na uszkodzenia mechaniczne i środki czyszczące. Ma dożywotnią trwałość i jest polecany do druku pełnych kolorów.
- Druk sublimacyjny – polecany do żywych kolorów, idealny do drukowania na kubkach obrazów, zdjęć i grafik.
- Grawerowanie/piaskowanie – trwałe znakowanie, które polega na „wycinaniu” wzoru na powierzchni.
- Cool-hot print – dzięki tej metodzie znakowania nadruk może pojawić się dopiero po zalaniu kubka wrzątkiem.
- Malowanie natryskowe – polega na nanoszeniu wybranego koloru na kubku ceramicznym bądź szklanym. Polecane szczególnie wtedy, gdy zależy Ci na matowym nadruku.
- Druk fluorescencyjny – dzięki temu znakowaniu farba fluorescencyjna odbija światło. Najlepiej sprawdzi się w przypadku neonowych kolorów (żółty, zielony, fioletowy).
- Nadruk farbą tablicową – to znakowanie pozwala na malowanie po nim kredą dokładnie tak samo, jak po szkolnej tablicy. Jest odporne na mycie w zmywarce.